FAPA es reuneix amb la Conselleria per resoldre els dubtes que la Xarxa Llibres planteja a les AMPA
Les ajudes es gestionaran de manera individualitzada per a l’alumnat participant empadronat en les localitats que sol·liciten la seua participació.
Arran dels dubtes que ha generat entre les AMPA la implantació del programa Xarxa Llibres, d’ajudes per a la compra de material escolar, els i les representants de FAPA-Castelló s’han reunit, junt amb les federacions d’altres províncies del País Valencià, amb la Conselleria d’Educació. L’objectiu de la trobada ha sigut donar solució als problemes i dubtes que ha suscitat la gestió del projecte.
Segons ha explicat la Conselleria el programa Xarxa Llibres s’estructura en diferents fases.
De moment, ens trobem en la fase zero, que finalitza el divendres 19 de novembre i consisteix a recollir les sol·licituds de participació dels municipis, ja que la incorporació al programa és de caràcter voluntari.
Un cop presentades les sol·licituds, la Conselleria aprovarà la participació en el projecte i farà públic el llistat de les localitats que hi participen.
Tot seguit, es donarà pas a la primera fase on es dotarà als municipis participants d’un programa informàtic, connectat amb el programa ÌTACA dels centres educatius, que els permetrà contrastar les dades de l’alumnat per a la gestió de les ajudes, ja que aquestes s’hauran de presentar en l’ajuntament on estiga empadronat l’alumne o alumna sol·licitant. És per això, també que cada localitat habilitarà una oficina especial per atendre a les famílies sol·licitants i gestionar la documentació pertinent per facilitar l’accés a les ajudes.
Seran els mateixos ajuntaments els que establisquen un període de presentació de les sol·licituds i, a banda de la documentació requerida pel Consell, també podran requerir informació complementària. No obstant això, la Conselleria ha afirmat que intentarà que siga un procés homogeni per a tots els municipis.
Documentació per sol·licitar les ajudes
En el cas dels centres d’Educació Especial, els CAES, i les famílies en condicions socioeconòmiques desfavorables, seran els centres els que tramiten directament les ajudes. Però, la resta d’alumnat haurà de justificar la compra de material per poder accedir a les beques que cobriran llibres de text, llibres electrònics (llicencia) i altres materials que utilitza el professorat, com ara, quaderns associats als llibres de text. No seran subvencionables les tablets, arxivadors, motxilles, llibretes, compassos, diccionaris i llibres de lectura.
Per accedir a les ajudes, les famílies hauran de presentar, a l’ajuntament on estiga empadronat l’alumne beneficiari, el formulari de sol·licitud on s’haurà d’incloure el NIA (que és el número que s’assigna a cada alumne en el moment de la matrícula i en el que està registrat al programa ÌTACA) i el codi de centre, que trobareu en aquest enllaç:
http://www.cece.gva.es/ocd/areacd/es/guiadecentros.asp
Les famílies que desconeguen el NIA dels seus fills hauran de demanar-lo al centre. Així mateix, cal destacar que la Conselleria ha afirmat que el formulari de sol·licitud no estarà disponible fins a l’1 de desembre, que és quan els ajuntaments començaran a gestionar la documentació. El formulari es podrà emplenar electrònicament o bé, imprimir i emplenar-lo manualment (serà un document autorrellenable) el qual s’haurà de lliurar una vegada complimentat a l’Ajuntament.
http://www.cece.gva.es/xarxallibres/inicio.htm
A la sol·licitud s’haurà d’adjuntar una factura original, un duplicat o còpia compulsada, on es detallen els productes adquirits i el preu per justificar la compra de material. Aquest document, es preferible que estiga a nom de l’alumne o alumna, pare, mare o tutor i ha d’incloure el CIF dels proveïdors i el número de factura.
Justificació compra conjunta de material
Les AMPA que hagen realitzat la compra conjunta del material escolar també hauran de justificar la compra de manera individualitzada. Per a aquests casos l’AMPA haurà d’emplenar un model de justificació individualitzada que s’haurà d’expedir a cada alumne o alumna que haja participat de la compra conjunta. Aquest model justificatiu ha d’incloure, el nom i codi del centre educatiu, les dades del alumne i NIA, a més del detall de material curricular adquirit per cadascú, així com també les dades del proveïdor i número de factura.
També seran les AMPA les que hauran de lliurar un original, duplicat o còpia compulsada de la factura o factures globals a tots els ajuntaments on estiguen empadronats els seus alumnes als quals han distribuït els llibres. També haurà d’emplenar un model de presentació de factures. Aquest model justificatiu ha d’incloure, el nom i codi del centre educatiu, les dades del proveïdor, CIF número de factura e import global d’adquisició.
La Conselleria ha publicat un model per a tots dos justificants que es poden descarregar en el següent enllaç:
http://www.cece.gva.es/ocd/areacd/es/abc/ajudesllibres.asp
Bancs de llibres
La Conselleria ha explicat que la normativa de funcionament dels bancs de llibres no estarà disponible fins el mes d’abril i, per tant, no es poden resoldre encara els dubtes que ha generat aquesta segona fase a les AMPA perquè encara no està regulada. Cal destacar que aquesta fase fa referència a les condicions de devolució dels llibres i a la subvenció de l’altra meitat de la beca, així com també a l’organització i gestió dels bancs de llibres.
Finalment, les federacions s’han queixat perquè les AMPA que ja compten amb banc de llibres i abonen una quota anual per completar el material escolar que falta en els fons, no estan contemplades en l’ordre. Aquests casos quedaran en mans dels ajuntaments, que serán en cada cas els que regularan com repartir l’import gastat per l’AMPA entre els participants-alumnes del banc de llibres a parts iguals.
Per tant, les AMPA en aquesta situació hauran de preguntar als seus respectius municipis.
*Vos recordem que cada municipi pot convocar a les AMPA o bé als centres a reunions informatives per tal de tractar detalls concrets que no estan regulats en la normativa i que els correspondrà als ajuntaments regular.
Realitzar la reserva mitjançant el whatsapp Si no pots anar a l'escola pots fer la reserva per whatsapp. Emplena el full de la quota de l'AMPA i realitza la transferència de la quantia (28€*), molt important indica el nom de la família com a concepte de la transfèrncia. Descarregar full de quota Descarrega i emplena el full de lar reserva dels llibre s corresponent al curs que al que assistirà el teu fill l'any vinent. Realitza la transferència de l'import de la reserva, es molt important que en el concepte de la transferència indiques el nom del xiquet i curs Full reserva llibres 3r Full reserva llibres 4t Full reserva llibres 5é Full reserva llibres 6é Envia els fulls emplenats i els justificants de les tranferències al whatapp o mail de l'AMPA Wharapp : 613 29 44 66 mail: ampaceippioxiinules@gmail.com També tindreu que emplenar i fer arribar le segënt document de la RGPD Desca...
Comentarios
Publicar un comentario